Jontti & Shaka, Gynä ja Rike
- Torvi
- La 3.3.18
- 22-04
- Vapaa pääsy
Vuonna 2007 julkaistun ”Rata-äänite” -klassikon 10-vuotista historiaa juhlitaan Torvessa kisalauantaina 3. maaliskuuta. Lavalla Jontin & Shakan lisäksi tamperelaisduo Gynä ja Rike. Liput 10 euroa, vain ovelta kello 22 alkaen.
www.facebook.com/events/2019358494982251
Jontin & Shakan vuonna 2007 julkaistu ”Rata-äänite” on klassikkoalbumi, jonka elämänmakuinen ote on innoittanut kokonaista sukupolvea suomalaisia räpintekijöitä. Viime vuonna levy saavutti kymmenen vuoden merkkipaalun jonka myötä albumista tehtiin tuplavinyylipainos ja yhtye kiersi Suomea esittäen ”rata-räpin kulmakiveksikin” kutsuttua albumia kokonaisuudessaan. Menestyksekäs kiertue huipentui loppuunmyytyyn Helsingin Korjaamon keikkaan ja nyt suuren kysynnän myötä kiertueeseen on luvassa lisäkeikkoja. Luvassa on siis Rata-äänite esitettynä kannesta kanteen. Keikkojen DJ:nä toimii suomen kovimpiin turntablisteihin kuuluva yhtyeen täysverinen kolmas jäsen DJ Logout.
Torven keikalla esiintyy myös nosteessa oleva tamperelaisduo Gynä ja Rike. Veljeskaksikko julkaisi 2017 alkupuolella toisen albuminsa ”Tarkoin Varjellut” joka on kerännyt kehuja kriitikoilta ja levyn ensimmäistä sinkkua ”Jazzin Luonne”:tta on kuultu monesti mm. YleX:n Lyömättömät-ohjelmassa. Yhtyeen livekokoonpanoon kuuluu myös kultakurkku Teikki.